header
Suzuki 40/60 pk AV nieuw in doos Incl. schakelkast toerentalmeter en propeller
Van € 8.999,00, voor € 6.700,00


TIJDELIJK UITVERKOCHT - levertijd op dit ogenblik nog niet bekend


NIEUWE Suzuki  60 pk  ( High Thrust ) met extra hoge korting.

Motor wordt geleverd in doos. Incl. 3 jaar fabrieksgarantie.

Motor is een 40 / 60 pk uitvoering wat betekend dat op de motorkap 40 staat maar het in werkelijkheid een 60 pk is.


Deze ( voor o.a. de Italiaanse markt bestemde ) ORIGINELE 60 pk motor is af fabriek begrensd op 40 pk omdat io.a. n Italie een vaarbewijsplicht is voor motoren boven de 40 pk.


Door heel simpel de begrenzing te verwijderen is het weer de originele 60 pk motor.

( begrenzing kunnen wij ook voor u verwijderen voor aflevering ).

Deze motor heeft een cilinderinhoud van 941 cc.

Deze ORIGINELE 60 pk AV motor heeft een High Thrust staartstuk waardoor hij sterker is dan een gewone 60 pk Suzuki.
Hij geeft 42 % meer stuwkracht dan een gewone 60 pk Suzuki motor en een 12 % verbeterde acceleratie.
Motor is daarom zeer geschikt voor de wat zwaardere boten maar is

ook zeer geschikt voor sloepen waar de motor in de bun gemonteerd wordt.
De staart ( roeroppervlak ) van deze motor is aanzienlijk groter dan van de gewone 60 pk Suzuki waardoor hij beter stuurt bij lage snelheden. ( zie foto hiernaast van het verschil in grote van het staartoppervlak ).

Allernieuwste model / bj. 2021 met brandstof injectie, powertrim en elektrisch start .

Motor wordt geleverd met nieuwe  zij-opbouw gas/schakelkast, toerental / trimmeter en propeller.
Alles nieuw in dozen.

Meerprijs voor inbouw zij gas/schakelkast ( flushmount ) 209,- 
Meerprijs voor top gas/schakelkast ( topmount ) 209,- 
Meerprijs motorboutslot ( SCM goedgekeurd ) 79,-
Meerprijs gas/schakelkabels ( Klik HIER voor prijslijst i.v.m diverse lengtes )



Technische gegevens:

Merk: Suzuki
Type: DF40 / 60 AV ( langstaart )
Bouwjaar:  ( NIEUW )
Gewicht: 115 kg
Cilinderinhoud: 941 cm3
Aantal kleppen: 12
Elektrisch gestart
Elektrische powertilt & trim

Langstaart
Zijschakelkast
Toerental / trimmeter
Aluminium propeller
Uiteraard wordt alle bekabeling en 4 motor bevestigingsbouten meegeleverd.
Alles nieuw in dozen. 




Afhaaprijs 6.700,- euro - inclusief btw en 3 jaar fabrieksgarantie




Meerprijs montage 350,- euro.

Meerprijs hydraulische besturing 500,- euro. ( alleen in combinatie met aankoop motor ).
Klik HIER voor link naar Hydraulische besturing.



Adviesprijs van een 2021 Suzuki 60 pk AV ( High Thrust ) is 8.999,- euro.
Inclusief  zijschakelkast, digitale toerental / trimmeter en propeller.


Nu dus voor 6.700,- 



Op locatie bezorgd in heel Nederland excl. de eilanden voor 75,- extra.

Inruil mogelijk op alle 4 takt motoren of 2 takt Autolube Yamaha motoren.

Stuur een foto van uw motor en wij vertellen wat u moet bijbetalen
.


Het opbouwen van deze motor kan door ons verzorgd worden ( ook op locatie mogelijk ).

Om motor te bezichtigen ALTIJD AFSPRAAK MAKEN.
Het is ook mogelijk om de motor op zondag of in de avond te bekijken.

Om onze showroom / magazijn te bezoeken bel:
tel:0181-328785 ( ook op zondag )


SAVER BOATS HOLLAND
Veerweg 7
3224 AW Hellevoetsluis
Telefoon: 0181-328785
Email: saver@saverboats.nl
Website: www.dewatersportzaak.nl



Suzuki 40 Ari is an outboard engine that is designed for when you are traveling with super loads, family and supplies on board or when you switch to a larger boat and you need a little more power. Why? Simple, when the boat (or rib) is too heavy surfing is difficult, with all the disadvantages in terms of navigation and consumption. The solution could be to switch to a larger engine that, even for 10 horsepower, in Italy, would require a license.  And so here is the Suzuki Ari 40 horsepower.


The most powerful licence-free

The thermal unit of this outboard without a license by the Japanese manufacturer Suzuki derives from the DF60AV and takes up its cubature, 941 cc, and architecture, three cylinders in line, lighter and more compact.

Advantages of this architecture

  • Lighter weight that means more advantageous power-to-weight ratio
  • Low consumption (in combination with the Lean Burn system)
  • Easier maintenance: fewer moving mechanical parts, therefore less friction and also lower maintenance costs.

The Suzuki DF40A ARI uses a timing chain instead of a rubber belt. The Self Adjusting Timing Chain is the device by which the timing chain is lubricated and pretensioned independently from the engine.




The foot is also that of the DF60AV, which makes the difference and let the engine to express its full potential and allows the boat, even if heavy, to glide quickly and maintain the glide speed, without straining.

DF40A vs DF40A ARI

Compared to the classic DF40A, the Suzuki DF40A ARI delivers 42% more forward thrust, improving outboard acceleration efficiency by 12%.

Other features

  • Easy Start: the automatic start of the engine following the insertion of the key and its positioning in the position of start
  • Tilt Limit to prevent over-lifting of the outboard to the transom
  • Suzuki Troll Mode to manage the minimum rotation by changing it by 50 rpm from the minimum up to 1,200 rpm.
  • High capacity 19 A alternator capable of generating a current of 11.5 A below 1,000 rpm, therefore, capable of supplying the on-board electronic instrumentation.




Website:www.dewatersportzaak.nl
bestellen | terug